tisdag 5 juni 2012

Disown - Total devastation Cass

Min vän Jörgen / Bombs Away första kassettsläpp, och det är med Amerikanska Disown som jag tidigare aldrig hört. Och efter att ha plöjt denna kassett några gånger så känner jag väl att jag inte missat så jättemycket faktiskt... Jag brukar inte bry mig så mycket om ljud, originalitet eller tighthet så länge rätt känsla finns där. Och just den där känslan saknar jag helt och hållet här... Det är verkligen in i ena örat och ut i andra, och trots att jag lyssnat ganska många gånger nu så minns jag inte ett enda riff. I mina öron 8 låtar totalt ointressant käng/råpunk som varken har sväng eller trycka i sig. Varken Warvictimscover eller Disclose-dito styr skutan på rätt köl tyvärr. Lite knepigt det här, att något som innehåller egentligen allt jag vanligtvis gillar kan te sig så fruktansvärt intetsägande. Jaja, så är det ibland... Kan dock rekommendera Jörgens andra släpp och hans distro då han är en otroligt trevlig fyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar