onsdag 27 juni 2012

Våldsamt Motstånd - Promo/Demo 2012

3 skivan som Våldsamt Motstånd skickar hit och det är 4 låtar denna gången. Får väl börja med att be bandet om ursäkt för att det dröjt så, men peppen är inte på topp, speciellt inte nu efter att jag dödförklarat bloggen. Men jag gör ett försök i alla fall. 4 låtar som sagt och jag tycker mig höra ett lite långsammare och slöare Våldsamt Motstånd än tidigare. Lite "crustigare" kanske man kan kalla det. Konstigt nog så tycker jag att dom känns lite otightare än vanligt just på dom långsamma partierna. Eller otight kanske inte är rätt ord, men lite stolpigt blir det. Samtidigt så tycker jag periodvis att det låter ganska bra. Det har ju hänt en hel del sedan första plattan dom skickade till mig som jag tyckte om mycket pga att det inte var så mycket gitarrgnissel och fippel med. Vilket man inte kan säga nu då det plinkas rätt på rätt rejält emellanåt, tycker det passar rätt bra i dom långsamma partierna, men i tredje låten "Judas" får jag inte ihop det riktigt :-) . I andra låten "När de döda reser sig" finns även en hel del gammel-black influenser och det är ju inte fel det heller. Jag vet inte riktigt vad det är, för när jag lyssnar så rycker det lite i foten och jag tycker det låter schysst, men när jag plöjt igenom demon ännu en gång så har inget riktigt fastnat. Jag tror fan att jag gillar dom tidigare grejerna bättre när det var mer pang-på råpunk än denna giv. Slutsatsen från mig blir att det funkar, varken mer eller mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar