lördag 6 maj 2017

Fan Ta Er - Vid liv men iskall CDr

Är väl bara släppt digitalt vad jag fattat det som, men Fan Ta Er skickade hit låtarna på CDr så då är det grönt. Fan Ta Er släppte enligt sin hemsida sin första demo 2009, men jag har aldrig mig veterligen varken hört dom eller hört talas om dom innan. Lite skumt då dom ju är från Mariestad som ju inte är alls långt härifrån. Nog om det... Här är 3 helt nya låtar som klockar in på sammanlagt dryga 4:30. Och jag måste säga att det är synd att det inte släpps på platta. Jävligt tight och välspelat vilket passar deras 2000-tals ljudande mangel bra. Band som ploppar upp i huvudet så här efter ett par genomlyssningar är (sena) Skitsystem, Totalt Jävla Mörker, Victims, och även en del Wolfbrigade. Så där har ni en liten fingervisning om hur det låter. Bra växelsång och ett gött downtempo parti i sista låten "Lik på parad" där det skramlas på bra och bryts precis i rätt tid innan det blir segt. Inte den typen av pnuk jag vanligtvis väljer att lyssna på här hemma, men hade "Vid liv men iskall" varit ett vinylsläpp så hade jag nog fan plockat fram den emellanåt och kört några varv. Något för Halvfabrikat kanske? Finns på Itunes, Spotify och allt vad det heter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar