måndag 20 december 2021

Blind Obedience - s/t Kassett

Fan, sådant här gillar man ju. När sedan länge utsålda/bortglömda demos från det glada 90-talet återsläpps. Eller jag gör det i alla fall, haha. Här är det det gamla Vetlanda bandet Blind Obedience och deras självbetitlade demo från 1997 som ser dagens ljus igen tack vare Brus Tapes och Esox Lucius. Jag själv missade denna när den kom, men deras 7'' "Submit to the yoke" som släpptes på Hepatit D (samma bolag som mitt gamla band Antabus) fick jag med mig när det begav sig. 10 låtar ganska tidstypisk käng med "händerna kupade runt micken sång" är det som bjuds här, varav en är en cover på Doom's "Monarchy zoo". Det är på intet sätt något världsomvälvande släpp, men jag är ju som bekant svag för 90-talet, och banden som härjade runt då. Förmodligen för att man var mitt uppe i det och sög åt sig band som en svamp. Om det var bättre eller sämre än nu låter jag vara osagt, men det var som sagt en tid då jag personligen var ganska aktiv med både band och distro och minns dom åren som jävligt roliga. Det som skilde Blind Obedience från den stora mängden då var väl att dom var ganska varierade i tempot och förhållandevis ofta (på den här kassetten) så kommer ett downtempo parti. Även om merparten av låtarna låter 90-talskäng, ni som fattar fattar. 7'' däremot vill jag minnas var åt andra hållet, att det var lite snabbare partier med. Men jag kan minnas åt helvete nu då jag inte bemödat mig med att lyssna efter. Men jag gillar't som sagt, och jag hoppas att fler hänger på och släpper lös sina gamla kassetter igen. Gillar som fan med att omslaget innehåller texter OCH kontaktinfo till "bolagen". Tummen upp, och tjat lönar sig. brustapes@gmail.com eller krimtank@hotmail.com köper ni ifrån, och slappa inte för endast 50ex är gjorda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar