måndag 20 december 2021

V/A - Ursäkta Röran vol 3 CD

Grönpeppar Records jobbar på i ett jävla tempo, och här är 3:e volymen i deras "Ursäkta Röran" serie. Skapad för att sprida nutida svensk punk för en billig penning, både som fysiskt format på CD eller nedladdning för den som föredrar det. Ett hedervärt initiativ som uppmuntras starkt. 13 alster presenteras denna gången och det är som vanligt allt i från visor till råare punk som bjuds lyssnaren. Min högst personliga åsikt är dock att detta är den volym hittills som jag gillat minst tyvärr. Enda gångerna jag hajade till (i positiv mening) var av Mormor Kommer, och gamlingarna från Tranås (16BUH) och deras projekt Unbearable Error. Inte ens Microlaxx som jag gillade på deras debutplatta lyckades fånga mig denna gången. Kan dock inte poängtera nog hur mycket jag gillar ide'n med dessa plattor. Ett lysande sätt för nya och gamla band att få spridning på sin musik och förhoppningsvis hitta nya lyssnare som i sin tur kontaktar och köper bandets egna släpp. Denna gången var projektet i sig mer tilltalande än innehållet, men nummer 4 kommer bli ett välkommet tillskott i min samling, trots att jag inte hittade så mycket denna gången. In och lyssna på bandcamp eller köp CD'n för 60kr här. Never trust en gammal surgubbe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar