onsdag 1 december 2021

Brainwasher - Vicious Circles LP

Först och främst vill jag bara säga att framsidan är jävligt snygg. Collage av det här slaget går ju att finna på ett gäng vid det här lager klassiska grindplattor. Hyllning eller slump? Det gör det samma, för jävligt snyggt är det som sagt. Brainwasher är ett grindband från Göteborg som här bjuder upp till rens på sin fullängdsdebut "Vicious Circles". Det handlar om gammeldöds-influerad politisk grindcore med fläskigt ljud som passar dom som handen i handsken. Skrammel a'la Brutal Truth är ju jävligt gött det med, men Brainwasher tror jag klär bättre med denna lite klarare ljudbilden. 17 låtar innehåller den, inklusive den obligatotiska "kortisen", haha. Riffandet och grindpartierna sitter som en jävla fläskläpp och inget mesande på trummorna. Det är ju svintrist med en del band när virveln försvinner i grindpartierna. En grindbefriad låt, "Witch hunt", finns att hitta, men det är faktiskt den låten jag gillar minst på plattan. Lite konstigt kanske med tanke på att det ibland är gött med ett avbrott i rensandet. Men jag tror att det beror på att dom gör det så jävla bra i dom övriga låtarna med variation och tempon, att det där breaket behövs liksom inte. Den låten + att jag skulle velat ha liiiite mer "grissång" är väl det som gör att det inte blir full pott. Du skaffar den från Flyktsoda, Nu kör vi några vändor till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar