måndag 27 maj 2024

Flyktsoda # 67 / Meningen Med Livet # 3 Fanzine

Flyktsoda fyller 10 år och firar detta med att göra en split med Meningen Med Livet, som ju kanske dom flesta vet är Quarantined-Marcus som ligger bakom. Om vi börjar med Flyktsoda så har ju Johan hittat sin formel och upplägg vid det här laget. Man känner igen sig direkt. Och sådant gillar ju jag, så det är bara att tacka och ta emot. Intervjuerna är klart läsvärda även om alla banden inte faller mig på läppen. Men nu är ju zinet inte gjort för att blidka mig, så det är väl egentligen rätt ointressant. Blev sjukt sugen på att kolla in Hirselands nya band Skamfläck efter att ha läst intervjun med dom. Få (men väldigt snälla) recensioner denna gången. Men sen så... Jag har ju skrivit förr om att Johan är väldigt generös i sina recensioner och undrat om man verkligen kan gilla allt? Och så dyker det plötsligt upp. En sida med "Gnäll, gnäll, gnäll....Gubbkärringgnäll". För fan Johan, du har det ju i dig! Gnället finns ju där! Jag sitter och drömmer mig bort och tänker att dom 3 sista sidorna där alla Flyktsoda Records släpp står listade hade varit fyllda med mera gnäll. Nej då, skämt och sido, men jag gillar ju tjurigheter. Fattar dock inte gnället över "Spotifuck" då flera Protestera-släpp går att hitta där. Eller ja... Jag både fattar och inte fattar. Ni fattar?! Allt som allt ett stabilt nummer återigen från Flyktsoda, och jag hoppas på många fler nummer i framtiden. Över till Meningen Med Livet då. Och jag måste säga det direkt så det är gjort. Ide'n att det skulle läsas bakifrån borde stannat vid just en ide'. Så, då var det ur systemet. Uppstarten med att skanna QR-kod och få ett soundtrack till läsningen är ju jävligt rolig (även om jag inte vågade prova). Långa informativa intervjuer med frågor en bra bit över standard vilket ger bra svar. Han är väldigt påläst den där Marcus om banden han intervjuar, nästan nördig. Och det gillas ju såklart. Sweet Teeth, Second Class-Pelle och Flyktsoda är det som intervjuas förresten. Och så såklart "dom 5 sista" i följetongen med Kullman. Jag hoppas på minst 10 till. Krydda med ett gäng jävligt välskrivna recensioner och du har Meningen Med Livet. Dra ett mail till flyktsoda14@gmail.com eller quarantinedhardcore@gmail.com för ett köp. Och oavsett vem du väljer så ber du om en aktuell distrolista med. Tummen upp från Kullegatan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar