tisdag 21 maj 2024

Krimtänk - Makten Framför Allt Kassett

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Krimtänk förtjänar så mycket mer uppmärksamhet än vad dom hittills fått under alla dessa år dom kört. Även om jag tror att dom själva trivs bäst där dom är just nu. Men det är få band i Sverige, om ens något, just nu som så jävla enträget jobbar enligt devisen DIY. Vartenda ett av deras 9 släpp är släppta av bandet själva på ett eller annat sätt då medlemmarna har sina fingrar med i Pike Records, Brus-Tapes, Esox Lucius och EPИK Tapes. Den här kassetten, släppt i endast 50 ex, innehåller 8 låtar i sann Krimtänk anda. Fullt ställ ifrån början till slut och totalt kompromisslöst. Och som vanligt råder total avsaknad av musikaliskt flashande på respektive instrument. Dom hittade sitt koncept direkt, och där stannat utan att vika en tum. Jag tycker faktiskt att låtarna på denna kassetten nästan når upp till debut 7'' som jag håller otroligt högt. Det är någonting som får mig att tänka på den i alla fall. Det är svårt att skriva något nytt om ett band man skrivit om så många gånger förr, så jag försöker inte ens. Gillar du dom innan så gillar du den här med. Annars är det hög tid att du kollar upp deras svensk/finsk/italien-influerade råpunk på dubbel hastighet precis jävla nu! Kan ju tillägga att dom aldrig tidigare varit så melodiösa som på "Trista Repriser". Skaffa denna och lista på övriga grejer från brustapes@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar