söndag 26 maj 2024

Second Class Kids Magazine # 6

Ännu ett nummer har landat i brevlådan och det känns som att dom har cementerat sitt koncept innehållsmässigt och skribentmässigt. Rille och Micke som sköter intervjuerna är duktigt pålästa och genuint intresserade av banden dom snackar med vilket märks på både frågorna och svaren. Och den i mitt tycke största behållningen denna gången var med Grönpeppar-Martin, där jag även fick en skjuts bakåt i tiden och mindes med glädje tiden då vi började ha kontakt med varandra (läs ca 93/94 någonstans). Uppskattar hans enträgna mission att hitta och sprida ny svensk punk, trots att vi sällan gillar samma typ av band. Även Beat Butchers intervjun tyckte jag var kul då även dom är ett gäng som vägrar ge upp efter 40-års skivutgivningar i med och motgång. Lastkaj 14 och Intensiven har jag inga speciella varken relationer eller intressen av, så dom skummas bara igenom. Finns även en Festival-Special på 3 sidor som nosar lite på både nya och gamla festivaler, och åter igen så är det minnena ifrån dom äldre som slår an mest hos mig. Tycker dock att det är märkligt att varken Hygget eller Punk Illegal nämns. Men man kan inte få allt. Fanzinehörnan var kul upplagd denna gången då det var en intervju med redaktören bakom Black Pages, som jag aldrig hört talas om. Förra numrets enkät "Musikens betydelse" följs denna gången upp med "Peppade Tjommar" där min forne bandkollega från Sub Alert, Lennart Hessle, är en av de sex personerna. Och jag kan intyga att han är en glädjespridare av rang. Så det är väl som vanligt med mig och Second Class Kids Magazine, det pendlar mellan toppar och djupa dalar innehållsmässigt då en hel del är utanför min intressesfär helt enkelt. Men ska jag se helt objektivt på det hela så är det ett schysst (maga)zine. Släng med det i varukorgen om du ändå är inne och handlar på Second Class Kids. Just jävlar... Marcus har ju Peppad på hardcore och skivrecensionerna med, och det sköter han bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar