onsdag 18 augusti 2010

Aktiv Dödshjälp - Men allting har ett slut CD

Aktiv Dödshjälp är tillbaka med ny platta kallad ”Men allting har ett slut”, återigen släppt på Halvfabrikat. Dom har ju tidigare släppt plattan ”4:48” , som jag lyssnade på några gånger när den kom och sedan ställde in i cd-stället och där har den stått sedan dess. Det blir nog tyvärr samma öde för denna tror jag efter att ha lyssnat igenom den plikttroget några gånger för att i alla fall ge den en rättvis chans att växa, som ju många skivor gör. Men det gör inte ”Men allting har ett slut”. Det är nog bara att konstatera att Aktiv Dödshjälp’s crustinfluerade metall inte är min grej. Det är svinbra gjort, välspelat utav helvete och allt sånt, men efter plattans prolog-9 låtar-epilog så har ingenting satt sig. Jag tycker den är skittråkig, men jag vet att massor av folk kommer att digga den. En stor skopa beröm till Tomas dock som skrivit, arrangerat och skött inspelningen av alltihop. Köp den av mig eller Halvfabrikat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar