fredag 20 augusti 2010

The Social Bombs - Bombs of salvation MCD

The Social Bombs är från Umeå och har spelat under detta namn sedan 2007 och om jag fattat rätt så är detta deras andra ep. 5 låtar är med på skivan som getts ut av Garage Land Records. Och det är 5 låtar av skiftande kvalitet tycker jag. Musiken är ganska skramlig garage punk/rock med inslag av både Clash/SLF och en liten gnutta HC. Det är ganska melodiöst och refrängerna är sådana som sätter sig i huvudet. Kan inte jämföra med några band då detta ju är musik jag vanligtvis lyssnar så mycket på. Andra låten "Bombs of salvation" sätter sig på hjärnan direkt och foten trampar takten hej vilt... Men om låten egentligen är så jäkla bra låter jag vara osagt, det kan ju som bekant fastna ändå... Kom att tänka på Charta 77 första gången jag hörde den, men det kan vara hjärnspöken. Förmodligen är det så, eller så kan det vara så att låtuppbyggnaden påminner om dom. Annars låter det som sagt ganska så 77 influerat i mina öron. Skit samma. Låter som att dom har koll på det dom gör även om det inte tilltalar mig något vidare. Men är singalongvänlig punkrock din melodi tycker jag absolut att ni ska kolla upp dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar