lördag 14 augusti 2010

Makabert Fynd - Det var bättre förr LP

Sjukt produktiva Makabert Fynd är tillbaka med en ny LP, och precis som förra gången är det Yellow Dog som ger ut den. Och precis som vanligt när det gäller Makabert Fynd så gillar jag det. Allt är inspelat av Tortyr's Claes Holmberg i Finspång och det är jävligt fläskigt ljud på denna plattan till skillnad från deras förra split 7'', där det var betydligt skitigare och skramligare. Efter att ha lyssnat på denna plattan några gånger så kommer jag fram till att båda ljuden passar Makabert Fynd lika bra. Det låter liksom Makabert Fynd oavsett ljudet, vilket ju bara är positivt enligt mig. Kanske att det är lite, lite mer grejer instoppat i deras drivna och rättframma råpunk. Det är inga stora grejer, utan bara någon liten gitarrgrej då och då vilket gör det lite mer nyanserat. Och jag vet inte om jag är helt kompis med detta? Det kanske har varit därr förr också bara att det framhävs mera här när ljudet är lite tydligare. Tycker nog även att låtarna på A-sidan är snäppet bättre än B-sidan, för att för första gången nånsin när det gäller Makabert Fynd så kollade jag hur många låtar det var kvar... Varför vet jag inte, för jag tycker verkligen att det är skitbra. För hur det än är så är ett Makabert Fynd som inte är på topp ändå bättre än 90% av sveriges övriga punkband. En lite smågnällig recension kanske, men oroliga behöver ni inte vara för att det är som sagt riktigt bra, trots att vissa låtar kanske inte är riktigt lika bra som man är van vid. Ingen förstaplats på årsbästalistan i år, men topp 5 är jag rätt säker på att den klarar :-) Så bra är den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar