lördag 9 april 2011

Guilty - Unleash the fucking fury! CDr

Siken , en ynling med många järn i elden,  är mycket flitig vad gäller att skicka hit demos, och det uppskattas otroligt mycket så tack för det. Nu är det Guilty som åter igen är på besök på bloggen, förra gången var i december och då tyckte jag så här. När jag stoppade in denna nya demon i spelaren blev jag lite nojjig då jag såg att speltiden var hela 11 minuter på bara 4 låtar... Vad har dom gjort tänkte jag? Ingenting visade det sig... Ännu ett "CD bus" skulle det visa sig. Varför man bemödar sig med detta är ju en fråga i sig, men det har dom gjort i alla fall. Guilty är stabila och konsekventa skall det visa sig, för det är fortfarande tidigt USA influerat punk/hardcore ös precis som senast det begav sig. Och även denna gången så är det 4-takten som dominerar, och ännu en gång associerar jag till gamla goa Black Flag. Mumma! CD-buset då? Jo ett par minuter efter att 4:e låten klingat ut så drar en bekant låt igång, "Part III" av Bad Religion rivs av, och det riktigt bra :-) Det blev ingen 7'' denna gången som jag hoppades, men det är inte desto mindre bra för det. Skaffa denna och förra demon för endast 10kr/st, lätt värt om du gillar gammelhardcore a'la Black Flag. Men nästa gång blir det en 7'' va? Snälla...

1 kommentar:

  1. haha vi försökte, mailade ett antal skivbolag men ingen hörde av sig tyvärr så då fick vi ta saken i egna händer igen hehe!

    tack för recensionen!

    //siken

    SvaraRadera