måndag 4 april 2011

South City Locos - Punkrock's dead CD

Utan att lägga varken någon positiv eller negativ aspekt i detta så låter South City Locos precis på pricken så som vad jag tänker mig när jag hör ordet "streetpunk". Medlemmarna har tidigare figurerat i bl.a CDCP, Disturbances och Kalashnikov Orchestra, jag har dock inte hört några av ovanstående band så om det hörs här låter jag vara osagt. 11 låtar avverkas här på ca 30 minuter och för det mesta så är det ju hyffsad fart på bandet. Inget onödigt riffande här utan det är rätt så rakt på med 3 ackord i botten, lite basgångar på det och lagom "kraxig" sång som det brukar vara när det handlar om denna typen av punk. En annan sak som band i denna genre brukar stoppa in i låtarna är ju musikens missfoster nummer ett, nämligen ska... Och det finns tyvärr även här. Jag tror inte att jag hört en enda låt, eller ens ett parti med ska som låtit bra i hela mitt liv. Varför envisas band med att hålla på med sörjan? Okej... Utan skapartierna så låter South City Locos helt okej i mina öron, och är du såld på denna typen av punk så tror jag att dom låter ännu bättre för det låter som att dom har stenkoll på det dom gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar