måndag 14 november 2011

Levande Begravd # 1 & More Noize # 7


Två fanzines ramlade ner i det Sjögrenska residenset nyligen. Debuten av Levande Begravd, och 7:an av More Noize. Då det är köptvång på alla fanzines så väljer jag bara att skriva lite kort om varje.
Om jag börjar med Levande Begravd så avhandlar det mest band jag inte är så värst inne på, både vad gäller intervjuer och recensioner. Rör sig lite i samma regioner som No Rule om någon minns det? Men det gör inte så mycket då det är bra frågor, plus att jag gillar den lite kaxiga attityden i Markos sätt att skriva. Tony (More Noize) har även skrivit en smärre avhandling om Crude SS och Svart Framtid återsläppen på Voltage Records, och för mig är det zinets största behållning. Om jag måste gnälla på nåt så får det bli serierna som känns lite utfyllnad. Men på det stora hela ett schysst fanzine som jag ser fram emot att följa. Det kan vara så att det är slutsålt, men maila Marko på levandebegravd1@gmail.com och tvinga han att trycka fler.
Exil-Tidaholmaren Tony har denna gången återigen pressat in på sina 16 A4 sidor lika mycket som det brukar vara i regulärt 40-sidors A5 zine, så räds inte antalet sidor. Mycket text blir det... Och som vanligt så har jag ingen koll på banden han intervjuat :-) Vart Tony hittar alla band är ett mysterium då dom ofta släppt en cdr i 19ex eller en kassett i 7 ex, haha. Det känns så i alla fall. Men då han är jävligt duktig på frågor och tagit reda på mycket om banden innan så lyckas han att få en intresserad av banden, även om jag vet att jag antagligen inte skulle gilla dom. Dena gången har han fått mig nyfiken på Fogna och Kylmä Sota så dom får jag försöka snoka rätt på nåt lyssningsbart med. Övriga intervjuade är Deformity, Dead Cops Nori&Tom&Bootboys och The Injections. En jävla binge recensioner är det också. Men vad har hänt Tony? Vart har all din bitterhet tagit vägen? Kolla på slobodanburgher@gmail.com hur du ska få dig ett ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar