tisdag 22 november 2011

Truncheons - Demo Cass

Truncheons från Montreal, Canada är dom senaste i raden att få ut en kassett på Jockes Distort The World. 8 låtar "chaotic punk" som bandet själva kallar det. Och det är väl en rätt bra beskrivning av deras musik. Jag tycker att det låter rätt mycket Bristol 1982, läs Disorder, om det hela. Och jag har inte mycket att invända på vad gäller den musikaliska biten och det nu inte helt ovanliga "disten på 10:an ljudet" och en rätt så plonkig bas till det. Sången däremot gillar jag inte alls. Låter som en korsning av Cal i Discharge när dom ballade ur och valfri tysk thrashsångare... Inte min grej alls. Gillar den "Decontrol"-aktiga No Silence bäst då den sticker ut lite gentemot dom andra låtarna. Så det blir ett rätt ljummet intryck jag får av dessa Kanadensare, kanske hade gillat det mer om det varit färre låtar. Och definitivt om det varit annorlunda sång på den. Nja... sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar