onsdag 16 november 2011

Snabbis med Slaktrens!


1. Slaktrens är ju ett komplett band nu, presentera tjommarna som är med för dom som inte vet.
 Joel (Mentally Axed, ex-Angers Curse, ex-Entrench) är senaste tillskottet. Han hoppade nyligen in som basist då Stefan hoppade av. Tobbe trumslagare spelar även i Stick & Brinn och Angers Curse. Befa som spelar gitarr och hjälper till med sången rep-pendlar från Sala och har ju även sitt Irritation som väl inte är så aktivt för tillfället tyvärr. Jag sjunger.

2. Livedebuten avklarad med, hur gick det? Blir det mer?
Jo det gick fan över förväntan. Riktig kul var det och rätt mycket folk också. Det blir definitivt mer. Är det nån som vill ha oss på besök är det bara att hojta till. Slängde precis upp ett par videosnuttar från spelningen på bloggen.


3. Hur många öl behövdes innan? Vi snackade ju på om det på PI och du trodde ju att det skulle behövas en del.
Det krävdes väl ett gäng för att få ordning på nerverna.

4. Hur har responsen på 7'' och 12'' varit? Tror inte jag sett en enda negativ recension...
 Jävligt bra faktiskt. Allt jag har hört har varit positivt. Men det kanske är många som sitter och knyter näven i fickan och hatar skiten i tysthet haha.

5. Planer på nyt material?
Ja vi har snackat lite om att spela in några nya bitar, ganska snart förhoppningsvis. Sen får vi se vad det blir av det.

6. Något nytt släpp planerat på Rawby?
Väntar på Freaknation / Violent Headache split 7" som jag är med på ett hörn och släpper. Den lär bli jävligt bra bara den kommer ut nån gång. Annars finns det lite lösa planer men inget som är klart.

7. Tillägg...
Tack för frågestunden!

Kan ju bara tillägga att jag tycker ni ska köpa både 12'' och 7'' med Slaktrens (eftersom jag varit med och släppt båda) då det är två riktiga jävla krossplattor. Tack för svaren Johan och lycka till med allt så hörs/ses vi vad det lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar