söndag 6 november 2011

Mindtrap - Living demons CD

Den första av 4 plattor som gamla fina Ecocentric Records skickade mig.
10 låtar på 36 minuter... Och huvudet är helt jävla sönderfuckat efteråt. 36 minuter Mindtrap en söndagsförmiddag är en pärs ta mig fan. Helt vansinnigt. En trummis på speed a'la Animal i mupparna, 2 psykstörda bassister och en sångare som ömsom grissjunger, growlar, HC-vrålar och sjunger vanligt. Primus / Dureforsög influerad grind, eller grind och grind. Det är ett hopkok av allt du kan tänka dig som sedan rörts ihop av en matematikprofessor och resultatet blev Mindtrap. Att hänga med i alla taktbyten är helt jävla omöjligt, i alla fall för mig. Ibland låter det svincoolt och ibland låter det som alla jazzar på fritt i varsin låt. Lägg sedan på lite radiobrus och grejer i vissa låtar så kanske du kan tänka dig lite hur det låter. Chaoscore?!? Om inte så kolla in youtube klippet här nedan. Jag kan fan inte bestämma mig om jag gillar't eller inte, kan tänka mig att dagsformen spelar in här :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar