måndag 9 november 2020

Deny / Böset - Split 7''

 

Arvid, söt och smäcker trumslagarpojke i Deny var och lämnade av denna för några veckor sedan till min glädje, för den har jag ju sett fram emot att höra. 2 band som jag gillar på samma platta borde ju inte kunna bli annat än succe'? Eller? Jag börjar med Deny från Mariestad och deras Schlätta-crust. För jag tycker fan att det låter mer och mer crust om dom, och mindre käng. Det skramlar mindre nu i mina öron. Mer hi-hat och ride än crash om man så vill. Hockeykörer i 3 av 3 låtar. Mer slingor än ensträngssolon. Nu raljerar jag lite såklart, för i grund och botten är det samma Deny som tidigare, men det är helt klart lite mer polerat än det varit förut. Favoritlåten är helt klart "Fight Back" med sitt Avskum-iga versriff och näven i luften refräng. Stabil insats. På andra sidan återfinns Böset från Göteborg som körde över mig totalt med sin 10'' som kom för något år sedan. GBG-HC av finaste sort. Och efter att ha lyssnat på deras 3 låtar (alldeles för lite) så ändrar jag mig inte en tum i att Böset är ett av dom bästa nu aktiva banden vi har i Svea rike. Sylvass jävla hardcore rätt på käften med lika rakt på texter som skriks ut på bredaste göteborgskan sedan "Ronka". Har för mig att jag tyckte dom var otroligt bra live, men minnet är lite suddigt från den där kvällen i partytältet på berget... En jäkligt bra skiva sammanfattningsvis där båda sidor kommer spelas mycket framöver, med en liten fördel Böset. Så det är såklart inget att tveka på utan kontakta Johan på flyktsoda14@gmail.com och köp ett ex du med. Men nästa gång vill jag ha bägge banden på varsina egna plattor. Plattan är släppt av Flyktsoda om inte det framgick. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar