torsdag 12 november 2020

Vinnarcirkeln - Om Handen Gör Fel... Kassett

 

Det hörs direkt vart ifrån Vinnarcirkeln kommer ifrån. Kanske kommer dom hata mig för att jag skriver detta, men arvet från Raped Teenagers går inte att förneka. Mecket finns där. Hastigheten finns där. Lekfullheten finns där. Även sången är väl i samma skola får man väl säga. Deras tidiga 7'' var kanske aningens aggressivare musikaliskt som har fått stå tillbaka lite grann med tiden. Men det känns i det här fallet som ett rätt naturligt steg, och jag tror inte att dom är klara än. Jag förutspår ännu mer meck i framtiden. 7 stycken välarrangerade låtar ryms på denna kassett och alla håller måttet. Ingen låt som enligt mig sticker ut åt något håll, vilket ju får ses som något positivt. En stabil dos av Linköpngs Hardcore helt enkelt. Släppt i endast 40 ex, så sov inte om det verkar intressant. Jag kommer säkerligen plocka fram denna kassett igen. Ännu en gång Esox Lucius som ligger bakom och adressen dit är ju krimtank@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar