torsdag 26 november 2020

V/A - Hälsningar Från Småland Kassett

 

Detta är första kassetten i vad som är tänkt att bli en serie med kassetter där man betar av alla Sveriges landskap och enbart nu aktiva band. Esox Lucius är hjärnan bakom det hela, men denna är ett samsläpp med Brus-Tapes. Det är en jävligt bra blandning måste jag säga av gamla och nya band, välkända och okända, samt genrespridning. Måste dock ta upp en grej som jag tänkt på rätt länge, men glömt att ta upp i varenda recension av Esox Lucius samlingskassetter. Kanske bara är jag som vill ha det så, men numrera låtarna och vilken sida dom är på. Även kontaktinfo till både bolag och band tycker jag skall vara med. Kanske helt onödigt i dessa internettider när allt bara är en googling bort, men tycker som sagt att det hör till på något sätt. Bra Mask att du kom ihåg att skriva det denna gången. Tillbaka till innehållet på kassetten då så finns där ju allt från trallpunk a'la 94 till vansinnes hardcore, så det finns grejer för alla att upptäcka här och få en inblick i vad som händer i dom småländska skogarna. Och med det sagt så finns det också en anledning för alla att köpa ett ex av kassetten. Och sov inte, för endast 100 ex är gjorda. Vilka mina favoritband är låter jag vara osagt, och rabblar helt enkelt upp dom allihop. Grace will fall, Last climb, Striker, Sista droppen, Krimtänk, Degeneration, Prygel, Röjsåg, Ett steg närmare döden, Slutet, Rövsvett, Warcollapse, In my way, Belta 53 och Utrota. Just det... Är det bara på mitt ex det kommer en snutt av en annan låt mitt i Krimtänks "Ingenstans"? Skaffas från krimtank@hotmail.com

2 kommentarer:

  1. På min är det inget avbrott i Krimtänk utan i en låt med Belta 53, det är två tysta avbrott där. Och så kommer det lite småsnuttar av andra låtar MELLAN låtar här och där. Inget som stör mig så mycket men man undrar ju hur det blev så. :)

    SvaraRadera
  2. Haha... Ja på mitt ex så kommer det ju som sagt en snutt av något i en av Krimtänks låtar

    SvaraRadera