onsdag 19 april 2023

Quarantined Hardcore Fanzine # 7

Marcus hade vänligheten att skicka hit senaste numret av Quarantined, det 7:e i ordningen. Ett fanzine som jag köpt varje nummer av sedan det kom. Och jag tror fan att tillsammans med Drop The Bomb så är detta favoriten av nutida fanzines från Sverige om jag skulle tvingas välja. Tätt följda av Flyktsoda och Mission & Väckelse. Detta är ju dock skrivet på engelska, men det är inga problem och Marcus har koll på språket så det flyter på galant. Detta numret innehåller endast 1 intervju. Med Shield från Umeå som la av 1996. Men den är sjukt fet och jag sträckläste den trots att jag bara gillar en låt med bandet i fråga (The vampiresong). Sedan finns det en jävligt rolig del som kallas "Awesome album awful artwork" som är precis vad det står. Ett gäng plattor med gräsliga omslag som t.ex Raped Teenagers "Klok" får sig en "hurfantänktedomdär?". Ett låtsnack i vanlig ordning plus en artikel om hardcoresamlingar från 1990. Allt är gjort med sådan jävla hängivelse och kunskap så man läser allt, även om man inte hört eller gillar banden som är med. Rekommenderar verkligen alla nummer av detta fanzine. Kolla in Quarantined shoppen för vad som finns kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar