tisdag 14 juli 2009

Burnt Cross - In nature we trust 7''

Detta är alltså den andra 7'' jag fick från Pål... Även denna släppt på Lukket Avdeling + 4 st till bolag. Och bandet ifråga är Burnt Cross ifrån Brighton, England som bildades 2007. Bandet består av 2 bröder som lirar alla strängar och sjunger, plus en trummaskin... Men låt er nu inte avskräckas av trummaskinen. Detta är deras 5:e 7'' i ordningen tror jag + att dom även släppt en CD/LP (CD'n går att köpa av mig). Och musiken som bjuds är gammal klassisk oefterhärmelig engelsk "anarchopunk". Och på denna 7'' riktigt bra sådan. När jag hörde Burnt Cross första gången så hängde jag upp mig lite på trummaskinen, men när man väl vant sig så är det faktiskt skitbra. Tycker att detta känns som ett klassiskt 7''-band då 4 låtar är helt lagom. Texter om miljö, sex (homofobi), övervakning och Tjernobyl ackompanjerad av som sagt bra, 4-takts låtar. Fan, går ni igång på band som Conflict, Crass, Cress, Antisect osv så pröva denna plattan med Burnt Cross. Ge den några lyssningar bara så ni vänjer er vid trummaskinen. Det borde funka... Jag gillar den. Speciellt a-sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar