lördag 4 juli 2009

Tinner / Slapendehonden - Split 7''

Tinners tidigare släpp har jag tyckt varit jävligt bra faktiskt, så det var inte helt utan förväntningar jag slängde på denna. Det första jag lade märke till var att jag tyckte ljudet var lite skabbigt, men efter några genomlyssningar så ändrades min uppfattning lite och jag kom fram till att ljudet passade Tinner ganska bra. Det är fortfarande ganska grisig käng som bjuds men kanske att rock’n’rollen tagit ännu ett steg framåt i Tinners musik, med massor av ”dubbeltjutare” bland all d-takten. Tinners texter är ju ett kapitel i sig som man antagligen älskar eller hatar, men fan vet om dom inte var lite bättre förr? En helt klart godkänd sida.
På andra sidan huserar Holländska Slapendehonden som jag inte hört tidigare trots att dom släppt massor av plattor, och jag kan väl inte påstå att det känns som jag missat nåt efter att ha hört deras sida här heller…. Nåt hopkok av grind/metal/sludge/noise som inte fastnar alls. Vanligtvis uppskattar jag en hel del av ovannämnda stilar, men Slapendehondens mixande blir bara jobbigt. Vissa partier är helt okej, men så fort man kommit in i det så bryts det av med nåt helt annat, kanske är det avsiktligt? Inte vet jag, men speciellt bra är det inte. Kanske växer den ju mer man lyssnar? En drös bolag som samsläppt denna. Köp skivan för Tinners skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar