lördag 11 juli 2009

Dispose / Chaotic Disorder - Split CDr

Nils fortsätter att skicka hit plattor och det tackar jag som fan för. Denna gången är det en split-CDr med Dispose och Chaotic Disorder som är släppt av japanska Reset Not Equal Zero . Dispose är alltså en ren hyllning till Disclose som startades som ett enmansprojekt av Nils 2007, men är nu ett komplett band med full sättning. Jag har ju fått en kassett och en CDr tidigare för recension, och har väl inte varit sådär superentusiastisk över Dispose. Så förväntningarna var inte direkt skyhöga… Men jag kan ju säga att detta är lätt det bästa dom gjort hittills. 5 låtar, varav en är en cover på just Disclose, nämligen "Aspects of war". Och nu börjar det som sagt att låta ungefär som man förväntar sig att det ska låta när man anger Disclose som enda influens. Ganska avskalat halvslött dis-mangel med lite spretigt ljud och lågt mixad sång. Inget som kommer gå till historien, men ett jävla kliv åt rätt håll jämfört med dom äldre inspelningarna. Favoritlåten är helt klart ”Neverending Holocaust” som kommer hamna på flera ”brännskivor” i framtiden.
Efter Dispose så är det dags för Chaotic Disorder (tror Nils sjunger här med) att bränna av 11 låtar… Och det är i alla fall minst 5-6 för många. Efter 3-4 låtar har jag ledsnat totalt och känner mig bara rastlös för allt låter precis likadant och jag märker inte ens att det byter låtar. Vet inte riktigt vad jag ska jämföra med, men det påminner lite om nåt som skulle kunnat vara med på någon tidig Really Fast platta eller någon samlingskassett från 80 talets mitt. Det bästa med C.D är nog Hello’s, som även återfinns i Dodeskaden, körer… Skaffa för Dispose skull.

1 kommentar: