söndag 6 december 2009

AC4 - s/t LP

Det här var fan spännande... Helt utan förväntningar lades plattan på spelaren då jag aldrig varit speciellt intresserad banden från den sk Umeåscenen (Final Exit undantaget). Musiken alltså, allt runt omkring tycker jag har varit jävligt kul och inspirerande. Att det går att skapa nåt om man bara vill. Umeå HC har ju fan blivit ett fenomen världen över, och det går fan inte bara att vifta bort. AC4 bjuder på sin debut på 15 låtar hc och jag måste ju säga direkt att det låter bättre än vad jag trodde det skulle göra... Det är jävligt rakt på hardcore utan en massa onödigt meck instoppat som i mitt tycke snarare tar bort intensiteten än tillför något. Håll det enkelt för fan, då funkar det i min bok. Basic hc med influenserna på rätt sida om 90-tals strecket. Musiken är som sagt för det mesta riktigt bra, men jag tycker att sången blir lite klen ibland. Hade nog föredragit att David skrikit halsen ur led a'la Final Exit... Men jag tror ju att ni som redan är sålda på denna typen av hc kommer att dyrka plattan, ni andra tycker jag ska ge det ett öra. Jag kommer absolut att köra plattan många gånger till på min spelare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar