onsdag 23 december 2009

Assassination / Gyalazat - Split CD

Split CD mellan Sverige och Ungern, utgiven av Mexikanska Dibbuk Records.
Om vi börjar med Assassination , numera Assnation, så misstänker jag att inspelningen inte är purfärsk eftersom den släpps under det "gamla" bandnamnet. Detta är deras 3:e fullängdare i ordningen (alla finns att köpa från min distro) och det låter väl ungefär som det brukar att göra. Bra skramlig snabb råpunk fast med mindre grindpartier än vad det varit tidigare. Jag tycker ju att dom låter allra bäst när dom inte håller igen utan kör riktigt snabb d-takt som i favoriten "Älska att äga" och "Släpp mig nu", så jag är nöjd. Helt okej halva....
Sen är det då Ungerska Gyalazat, som till att börja med har ett bra mycket fetare ljud på sin halva. Deras inspelning är från 2007 så återigen verkar det som att skivan skulle vart ute för ett bra tag sen... Lite mer metallinfluenser här än på svenskarnas halva. Men även ungrarna drar på i ett jävla tempo i sina 7 låtar. Gött plonkigt basljud, vilket gillas mycket av mig. Entakt / snabb tvåtakt rakt igenom och faktiskt nästan ingen d-takt går att finna. Deras halva får godkänt men inte mer. Inget man kommer ihåg efteråt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar