fredag 18 december 2009

Bäst 2009! - Sörling

Jag tycker 2009, liksom alla andra år, varit ett fantastiskt musikår och jag har hört grymt mycket bra prylar. För bara några dagar sedan hittade jag av en slump suveräna 77-punkbandet Glidslem från Helsingborg, deras låt "Punk eller poser" är just nu det coolaste jag lyssnar på. Men inte riktigt lika het som Snutjävels förträffliga tolkning av "Punksvin" - och självklart syftar jag på den feta cd-versionen. Den knäcker det mesta jag hört i låtväg i år. Årets bästa platta var en samling - Chaos in Sweden. Poppunk, 82punk, oi etcetra delikat sammanställt. Masken - du borde ju dyrka The Lowlifes-låten "Skitsnack". Den knäcker faktiskt Snutjävels "Punksvin". Annars har jag lyssnat helt otroligt mycket på: The Clichées, Gatans Lag, Suicide Syndicate, MOA, Jello Biafra, Hårda Tider, Project Hopeless, Mimikry, Thåström och Vervain för att nämna några få. Just nu längtar jag efter att få höra Vindicate This! debutalbum - är övertygad om att den är sjukt bra.
OiOiOi!
//Sörling

2 kommentarer:

  1. Jo Lowlifes "Skitsnack" är helt okej. Inte så jag slår frivolt, men som sagt bra. "Punksvin" med Snutjävel tycker jag ju dock är helt värdelös... Både på 7'' och CD'n.

    SvaraRadera
  2. Typisk överföring!

    SvaraRadera