söndag 14 juni 2009

Punk Illegal

Vi drog alltså iväg, jag, Per och Kreben på lördagen för att kola in Punk Illegal festen i Munkedals Folkets Park. Lite surt väder när vi åkte, men när vi närmade oss blev det bättre och bättre. Och väl framme i Munkedal vid två/halv tre tiden var vädret kanon. Satan vad gött. Hälsade på massor av folk, både gamla och nya bekantskaper, och satte oss på öl/mat serveringen och inväntade att Warcollapse skulle börja spela. Svinbra och lika trevliga som vanligt, var bara "Stonerpunk" som saknades. Men kanon som sagt. Nästa band som kollades var Kvoteringen, idag med Kenko på bas, och dom gjorde inte heller någon besviken tror jag. Fan vad Calle är kul att kolla på, satans röj på honom spelningen igenom och hitsen avlöste varandra... "Jävla fasoner" och "Död åt kannibalerna" var nog topparna. En stunds slappande, minglande och ätande senare var det dags för Uncurbed som även dom var riktigt jäkla bra, mycket bättre än dom var i Gbg när vi (Sub Alert) spelade med dom där i mars... Kvalitetsmangel. Synd bara att tiden inte räckte till "Det bittra slutet". Efter mera slappande var det dags för Disfear som vi kollade några låtar på, men jag lessnade ganska snart... Är inte så mycket för dagens Disfear. Glodde lite på Cress som var riktigt bra, men trummaskinen gör att i alla fall jag tyckte det blev lite tradigt. Funkar bättre på skiva än live. Bättre var då Mob 47 som sparkade igång med "Stop the slaughter", och sedan mosade på med ett pärlband av klassiker. Vem var det som var uppe och gästvrålade? Någon som vet? Mob var skitbra i alla fall och detta var första gången jag såg dom sen Jögga slutat och Åke tatt över sången. Sista bandet vi såg var favoriterna i Conflict. Detta hade jag sett fram emot att se, men ljudet gjorde att jag faktiskt blev lite besviken. Detta hade ju inget med Conflict att göra dock för låtarna var bra och allt sådant, men ljudet var fan bedrövligt när dom spelade... Synd tycker jag, men låt/spelmässigt var det helt okej.
En helt suverän resa var det i alla fall och otroligt bra arrangemang med trevligt folk, fint väder, bra käk, lite bärs, trevligt resesällskap och bra band. Väntar redan på nästa års festival som jag verkligen hoppas blir av. Kläd och skivförrådet fylldes på lite det med hos Domar och Poffen i Mockoståndet, och hos Not Enough... Lite knepigt att det inte var mer folk dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar