onsdag 5 augusti 2009

End Of All - Places 7''

Dags för ny 7'' från End Of All, släppt på Halvfabrikat. Jag har tidigare bandets båda fullängdare och dom tycker jag är riktigt bra faktiskt, så jag måste säga att jag blev lite besviken på denna 7''. Efter ett lååångt intro och några skrik, tystnar det en kort sekund innan det börjar viftas d-takt och låten ”Into the abyss” är igång… Och det är en lång jäkel med massor av riffande, stopp, meck och gitarrslingor. Och jag tycker den spretar för mycket, hittar liksom ingen röd tråd i låten… Ena sekunden är det mangel a’la Wolfbrigade (förlåt Frank), lite gammal HC, och rätt som det är låter det nästan lite thrash en kort stund.
B sidan inleds med ”On that hill” som är en lite långsammare historia som också är lite för meckig för min smak… Jag gillar slingor och grejer vanligtvis, men här tycker jag det är alldeles för mycket. Här tycker jag uttrycket ”less is more” passar rätt bra. Jag tycker att det spretar för mycket som jag sa tidigare. Det toktunga partiet i slutet gillar jag bäst. Sista låten ”The camp” är den som tilltalar mig mest på hela skivan då tempot skruvats upp igen och det är lite mer rakt på sak. Och När End Of All kör på som i denna låten är dom kanon. Tror att massor av folk kommer gilla denna, men jag personligen skulle vilja ha mindre meck och mera jävlaranamma…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar