söndag 9 augusti 2009

Intervju med "Sylen" på Punk As Fuck!

Jajjemän... En intervju med Sylen om både nutid och dåtid, och massor av hans olika band finns nu uppe på Punk As Fuck sidan. Så det är bara att gå in och läsa. Jävligt bra och informativa svar fick jag, så det är värt 5 minuter av eran tid att läsa den... Ett smakprov nedan, och hela intervjun här.

1. Tjena Sylen! Läget? Mycket att stå i som vanligt?
Kom just hem ifrån fem helt fantastiska dagar i fjällen så jag har skjutit det mesta framför mig i några dagar nu. Jag betade bl. a av Blanktjärnsrundan i Vålådalen under den här turen, grymt vackert. På kvällarna så har jag legat och sträckkört Sopranos boxen. Kan inte bli bättre, men det får man ju äta upp nu. Ikväll ska jag försöka svara på ett par intervjuer och få klart omslaget till nya Warre 12”. Listan på ”saker att göra” tar aldrig slut.

8. Fan, massa band/projekt du kör med… Men inte många av dom lirar ute, är det några mer än TJM som kör live? Och Dödsdömd…
Fast så jävla många Aktiva är det inte i dagsläget. TJM, Warre (om man ens kan kalla oss för aktiva) och Medborgargardet är dem som jag tutar och kör på med mest just nu. Jag har haft en massa band (Human Waste, Ambulance etc) som med tiden runnit ut i sanden eller ligger på is om man heller föredrar att säga så. Inget av dessa band har haft nått riktigt värdigt slut så därför kanske det är många som tror att vi fortfarande håller på. Kanske att vi plockar upp pucken igen, kanske inte. Samtliga band som jag är med eller varit med i har medlemmar över hela skandinavien så tillfällen för rep är väldigt sällsynta. Med risk för att låta som en gubbjävel, men att man blir äldre gör faktiskt inte saken lättare. Vissa vill hellre fokusera på vidareutbildning, jobb, familj och kanske sina andra band. Det är jävligt råddigt att få det att klaffa med ett datum/vecka som passar alla samtidigt. Iom att jag fick tillgång till en studio mer eller mindre gratis så har det självklart blivit en hel del lek också som mynnat ut i diverse projekt och en del onödiga skivsläpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar