tisdag 11 augusti 2009

Nitad - Nu börjar minnena komma tillbaka 7''

Fan vad lättlurad man är ibland...Men vad kul det är, när band gör lite extra med sina släpp så man får samlarnörda lite emellanåt, och köpa samma skiva flera gånger. Som Nitad gjort med sin briljanta fullängdare från förra året "Ibland kan man inte hindra sig själv". Först kom den på cd, sedan på lp men den köpte jag självklart inte då jag redan hade cd'n. Sedan lagom till deras USA turne nyligen så vispade Deranged ut en specialutgåva med annat omslag i 166 exemplar... Ett måste tänkte jag och köpte, pensionen är säkrad... Nu var det ju deras nya 7'' det skulle handla om. Släppt i 154 exemplar hittills på No way records med Bathory omslag. Kommer en press till strax i större upplaga med annat omslag. Nitad har jag ju tidigare gett idel lysande recensioner på deras us-influerade, lite spattiga, PUNK. Och på denna 7'' hittar jag ingen anledning att ändra på detta. Det handlar för er som inte vet om svinkaxig punk på svenska med massor av attityd som slår och sparkar åt alla håll. Kanske är a-sidans "Besökaren" och "Varför, varför?" Nitads bästa låtar hittills? Förutom "Ge mig mer" då naturligtvis... En split 7'' med Kvoteringen (igen) är också på gång snart på briljanta Kranium Rec. Fan vilka kul släpp Nitad gjort genom åren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar