söndag 30 augusti 2009

Warvictims / Till Death - Split 10''

Ännu mera Warvictims… Och ingen är gladare än jag, dom får gärna fortsätta att spruta ur sig plattor i många år till. Och jag behöver inte vara orolig än på ett bra tag för som vanligt är det massor på gång. Denna gången är det en split 10’’ med Amerikanska Till Death. 6 låtar med Warre denna gången som enligt omslaget är inspelade mellan 2005 och 2008. Och visst fan är det bra som vanligt även om ljudet är lite burkigare än vad man är van vid vad gäller Warvictims. Sen tycker jag mig höra att man lagt i en extra växel vad gäller tempot, ”Black rain” och ”Raping the earth” är ena riktiga jävla rökare. Favoriten denna gången är ”War scars” som är en käng låt de’luxe med allt vad det innebär. In och kolla på deras myspace för framtida släpp och lite nya låtar. Eddie Meduza med Discharge typsnittet… ja jävlar.
På andra sidan finns då Till Death från Texas. Och det är 4 låtar mid-tempo käng där med allt vad det innebär. Att dom plöjt igenom den svenska dis-katalogen från mitten av 90 talet är nog ingen alltför vågad chansning. Inget utöver det vanliga, men absolut inte dåligt. Det är bara det att det inte fastnar riktigt. Sångaren påminner i sina bästa stunder lite om Micke från Wolfbrigade… Jag gillar dom som sagt, men det sätter sig inte riktigt. Kanske kommer. Men släpper dom nåt mer så kommer jag absolut att skaffa det. Köp den från Sylen.

1 kommentar:

  1. Den är tyvärr slutsåld! Vi fick ju våra 10%, några ex åt oss själva, några friex till polare och några beställningar senare så va alla våra skivor slut. Så folk får beställa direkt från bolaget "Burnt Bridges". Gäller att lägga på en rem om man vill ha ett ex för som jag har förstått det så har den sålt på rätt bra.

    SvaraRadera