onsdag 5 augusti 2009

Misantropic / Deathrace - Split 7''

En hoper med bolag bakom detta släpp (Up Yours, Halvfabrikat, BroederKont och Maimed & Slaughtered) med Misantropic från Umeå och Deathrace från Hedemora/Avesta.
Misantropic – Elak jävla kängpunk i botten som hämtar influenser från både döds och thrash metal. Men dom håller det hela tiden på rätt sida om man kan säga så. 2 låtar är det på deras sida och jag gillar ju den första ”Man into beast” bäst helt klart. En snabb ettrig historia som punkar på som satan sånär på hela låten, förutom i slutet där tempot dras ner och det smattras bastrummor helt vilt. Andra låten ”Holocaust” känns lite mer metallinfluerad med ett lite ”thrashigt” gitarriff som grund. Lite onödigt långt break framåt slutet av låten kanske, men va fan… Helt okej sida. Inget jag kommer spela sönder, men alltså helt okej

Deathrace – Ett kortvarigt sidoprojekt? 3 av 5 medlemmar har varit eller är med i Uncurbed i alla fall. Dom har i alleredan hunnit att lägga av innan denna skivan kom ut… Detta är mera i min smak. Dom kör mera på kraft liksom om ni förstår vad jag menar. 2 låtar här också, ”Suicidum” och ”Utdömd”. Vansinnes solona i första låten är helt lysande. Helt skruvat... Käng/råpunk utav helvete i bägge låtar, och det osar 80-tal lång väg tycker jag… Inte så konstigt kanske med tanke på vissa av medlemmarnas tidigare band. Cool basgång i utdömd… Denna skivans klara vinnare enligt mig, varför la ni av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar