söndag 17 januari 2010

Arbetarklassen - s/t kassett

Detta är det 9:e släppet från kassettlabeln Esox Lucius på mindre än ett år. Jävligt bra jobbat måste man ju säga. Och denna gången är det en demo med Eskilstunas Arbetarklassen, som tidigare finns på cd-r. Men nu har C-O alltså även släppt den på kassett i 50 ex. Dom har ju tidigare vart med på En av C-O's "Hoten från Underjorden" och gjort riktigt bra ifrån sig. Så även här. Jävligt snabb ettrig hardcore med texter på svenska. Musikaliskt låter dom som en korsning av Final Exit och Nitad tycker jag. Det är en del jävligt sköna stopp och tempobyten, men ändå håller man det jävligt enkelt och basic. Jag skulle dock velat haft lite bättre ljud. Jag brukar inte hänga upp mig så mycket på just ljudet, men Arbetarklassen skulle bli så jävla mycket bättre med fett ljud. Låtmässigt funkar det dock helt okej. Vill du ha kassetten så hör av dig till krimtank@hotmail.com eller till bandet om du hellre vill ha cd-r. "Räkna med bråk" är en jävla hit kan jag ju tillägga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar