söndag 3 januari 2010

Prins Carl - New Order Promo

Årets första inlägg blir en recension av Prins Carl från Västerås och deras "New order" promocd. Fick den av Robban / Anarkopunx Rec, så jag antar att han skall släppa denna eller något annat med bandet i framtiden. Är väl bara att vänta och se...
Jag har ju tidigare recenserat deras demo "First punch" och den tyckte jag ju var lite för lång för mitt tycke. 10 låtar oi! är alldeles för mycket för mig, i alla fall på skiva... På denna "New world" är det 5 låtar och det är ju precis lagom tycker jag. Och första låten "... Of today" är ju fan ett litet mästerverk i sig måste jag säga, det är tempo, det är argt, och det svänger som fan. Det är ju så här det ska låta! Måste säga att det är lite konstigt då denna låten var med även på förra demon och då märkte jag den knappt...Det har väl inte hänt så där jättemycket med just Prins Carl som band sedan förra inspelningen, men att halvera låtantalet var ett genidrag... Nu finns energin där hela tiden och jag hinner inte röra ihop låtarna. Samma klass som första låten "...Of today" kommer ingen låt upp i av dom resterande 4, men nu funkar det som helhet, och jag hoppas det blir en 7'' av detta. Bästa svenska oi!/street köret sedan Hoist A Few!!!
Sen ska dom ju ha ett mega plus för att dom inte kör med dom här jävla enhanda dricka bärs / slå folk på käften texterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar