torsdag 21 januari 2010

Manipulation - Demo CDr

Fick en demo skickad till mig från Svart Parad dyrkande Zache med hans band Manipulation. Och jag måste säga att det låter precis som man förväntar sig när man tittar på omslaget med svampmoln och soldater… Mellantempo med d-takts stamp i ryggen och lite halvmörk sång. Och just sången är väl det som kanske drar ner denna demo lite då den är ganska otight ibland. Eller rättare sagt, det är så mycket text som ska in på kort tid så det hinns liksom inte med… Annars är det inget fel på rösten. Men på det stora hela så tycker jag att det är bra, kanske att det är lite anonymt om ni förstår vad jag menar. Det är liksom inget som sticker ut utöver det vanliga utan Manipulation blir ett band i mängden. Men, därmed inte sagt att det är dåligt. För det tycker jag inte. Jag gillar speciellt när det växelsjungs, mer sånt! Och när det bränner på lite som i ”B29” och ”God bless America”. Ska bli kul att se hur nästa inspelning blir. Det är bara att skaffa denna för er också från bandet, för så bra är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar