torsdag 11 februari 2010

Ett Sista Andetag / Alone In The Crowd - Split CD

Senaste släppet från Bennys Up Yours Rec är denna split CD med Ett Sista Andetag från Kumla/Örebro och Alone In The Crowd från Mexico. Ett Sista Andetag inleder med 5 låtar och första gången jag lyssnade tyckte jag det lät skitdåligt. Men ju mer jag lyssnade ju bättre blev det, därmed inte sagt att jag kommer spela sönder deras halva i framtiden. Det är usa influerad crust/råpunk det handlar om med gitarrslingor i drivor... Kul grej att stoppa in ett piano emellanåt dock. Tror att det är farten som gör att det inte fastnar ordentligt, för det går fort utav bara helvete så det tenderar att gröta ihop sig lite. Jag brukar inte ha något emot fart annars, men jag tror att Ett Sista Andetag låtit mycket bättre om dom dragit ner lite på farten. Kört lite mer slöcrust som första halvan av Time of control för då låter det svinbra. Jag efterlyser mer träskpartier till nästa inspelning. Alone In The Crowd från Mexico fortsätter sedan med 5 låtar + intro/outro, och jag kan inte påstå att jag tycker det är något vidare bra... Cymbaler och virveltrumma ligger tokhögt i mixen så det tar över det andra, förutom när det ska till att köras slingor/solon på gitarren för då är även den galet hög. Precis som Ett Sista Andetag så har dom vissa partier som är bra, men som helhet lessnar jag snabbt. Kanske hade det varit bättre med en annan mix? Men bara kanske. Svenskarna vinner denna matchen... Köp från Up Yours Rec

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar