lördag 20 februari 2010

PP7 Gaftzeb - Bland bondbönor och tjutulvar Cass

Vet inte om tanken var att jag skulle recensera denna, men jag fick den av Staffan så jag skriver ett par rader. Detta är alltså en kassett med PP7 Gaftzeb där man samlat ihop en hel del av hans aukustiska grejer som spelats in mellan 93-04. Och jag tycker precis som vanligt vad det gäller Staffan och PP7 att det är både dalar och toppar. "My Life" t.ex är ju precis lika bra idag 2010 som den var första gången jag hörde den på spliten med GG Allin. Den absolut första låten jag hörde med PP7. Man har liksom en relation till den låten, och den är tillsammans med "Independent Jenny" min absoluta favorit med PP7 Gaftzeb. Jag har nog sällan hört något så utlämnande och naket som i vissa av låtarna på denna kassetten... Därmed inte sagt att jag tycker allt är kanon, men det är så jävla ärligt så det berör i alla fall. Vissa grejer tror jag inte ens att jag förstår, men jag är nästan säker på att det är precis så Staffan vill ha det. Det har varit mycket om PP7 Gaftzeb här nu det sista, men enligt mig så är han ruskigt underskattad många gånger och kul med något annorlunda emellanåt som rör om lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar