söndag 7 februari 2010

PP7 Gaftzeb - Preaching the gospel to the non-believers CD

PP7 Gaftzeb… Jag har haft sporadisk kontakt med Staffan i en herrans massa år, och jag hörde honom första gången på hans split med GG Allin. Sedan har jag fortsatt att skaffa en del av hans släpp, saknar en del dock tyvärr. Det är lite knepigt med PP7 för jag gillar absolut inte allt han gjort, men ändå så vill jag ha varje nytt släpp… Måste liksom kolla vad han hittat på nu. Och så var det även med denna sprillans nya plattan ”Preaching the gospel to the non-believers”. Jag var tvungen att ha den. Och precis som vanligt så är den fylld av både mästerverk och grejer jag inte gillar alls. Även om jag gillar det mesta på plattan faktiskt. Här finns allt från slötung blues till grindpisk. Antar att just det är en av anledningarna till att jag gillar det Staffan håller på med, man vet liksom inte vad som kommer härnäst. Och att han högaktningsfullt ger fullständigt fan i genrer, och antagligen vad folk tycker också. Han gör precis som han vill, och han gör det från hjärtat. Skivan innehåller både helt nya låtar och en del nyinspelningar på äldre grejer. Jag personligen gillar ju PP7 bäst i dom snabbare låtarna och när det punkrockas på a’la David Peel. Och nyinspelningen på “Independent Jenny” är så jävla bra att man hisnar... Även svårt att förneka låtar som "Life in the mainstream", "I'm not gonna miss you" och "Rockstar attitude" , medans jag inte alls fattar låtar som "Trendy motherfucker blues". Ömsom vin och ömsom vatten på denna plattan alltså, men jag tycker absolut att ni ska ge PP7 Gaftzeb en chans och köpa plattan för den lämnar dig garanterat inte oberörd. Men man måste ge den ett gäng lyssningar. Köp den av mig eller från Rotten Gold Rec.
Avslutar med att fråga om det finns någon som har ”Bland bondbönor och tjutulvar”? Jag skulle skitgärna vilja ha en kopia på den i så fall. Gärna på cdr, men kassett funkar lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar