torsdag 25 februari 2010

Uppdatera din Delirium Tremens samling!

Vet inte hur många gånger jag plöjde igenom Delirium Tremens samlingskassetter hemma i pojkrummet, alldeles för många gånger antar jag. Minns att jag köpte mina första D.T kassetter av Peter-Punk i Uppsala för en herrans massa år sedan. Och det händer fortfarande att jag plockar fram dom och lyssnar, fast nu på CDr. Marko har nämligen rippat alla kassetterna till CDr och dom kan bli dina för 25kr/st inkl porto. Och det är kanon att kunna lyssna på dom tidiga kassetterna igen, fast nu utan svajandet som blivit under åren. Så in här nu och köp på dig en del svensk punkhistoria. Jag intervjuade Marko 96/97 nångång och hittar jag den intervjun så kanske den åker upp här vad det lider...

3 kommentarer:

  1. Dom fyra första DT-kassetterna gick för jämnan. Jag tror jag ska beställa dom nu.

    SvaraRadera
  2. Ja, D.T samlingarna var guld på den tiden, och det är jävligt kul att dom finns rippade till CD. Ett av mina favoritband Northern Drinkin' Cult som är med på D.T 19 (tror jag det är) lyckades jag få tag på en skiva med långt senare. Sen är ju Blanks 77 med, men hette då bara The Blanks. Samlingar är fan det bästa som finns.

    SvaraRadera