lördag 13 februari 2010

Krig I Hudik - 7''

Kan ju börja med att tacka Krogh som fan för att du fixade fram ett ex av denna 7'' till mig då jag mitt jävla nöt missade att köpa den på Makabert Fynd / Massgrav spelningen i Stockholm i höstas. Tänkte fixa det innan vi drog hem men då vart den naturligtvis slut... Så med höga förväntningar la jag den på spelaren efter att ha läst/hört alla lovord om den. 5 gubbar som river av låtar från sent 70/tidigt 80 tal med band från Hudiksvall. 2 Missbrukarna låtar, 4 The Turfs låtar, 1 Knark i Hassela låt och en Massgrav låt. Sen är det även 2 egna låtar med på slutet. Och jag gillar det som fan trots att det bara är Missbrukarna låtarna jag hört i original. Jag har ingen aning om hur dom andra låtarna låter i original, och jag måste faktiskt säga att jag inte bryr mig särskilt mycket heller. Så jävla bra är denna 7''. Jag har ju ingen som helst relation till dom andra låtarna och jag antar att det också bidrar till att jag inte känner att jag måste höra dom i original och börja jämföra och greja. Krig I Hudiks versioner är mer än nog för mig då dom antagligen är bättre än originalen. Förutom Missbrukarna då som jag ju gillar som fan. Svinbra 7'' är detta i alla fall. Och dom 2 egna råpunksraketerna gör ju att ni fan måste släppa en platta med eget material på. Hade jag fått tag på denna tidigare så hade den varit med på förra årets årsbästalista. Lätt.

2 kommentarer: