tisdag 22 juni 2010

7 Miljarder Lik - Demo CDr

Denna fick jag när jag stod i matkön på Punk Illegal, och i samma sekund som jag fick den så var personen som gav den försvunnen... Så kan det vara. Kom hem och lyssnade i alla fall och upptäckte att det fanns inget mer än en mailadress på omslaget så det var ju bara att maila och kolla upp lite, hemsida hade dom ingen heller utan den kom upp igår (måndag). 7 Miljarder Lik heter i alla fall bandet och dom kommer från Ekenäs/Raseborg i Finland och består om jag fattat rätt av 2 gubbar, Jani och Simme. Dessa 3 låtar är inspelade nu i Juni 2010 och därav den knapphändiga infon fick jag förklarat för mig, allt för att hinna få med den till Punk Illegal. Och det är 3 bra låtar det handlar om och dom hämtar influenser från alla håll och drar ihop det till en skön råpunk som osar 80-tal lång väg, även ljudmässigt. Det låter som sagt gammal råpunk, men har influenser från både hardcore och nyare crustgrejer. Som visar sig i det slöa partiet i "Ingen framtid" och i slutet på "7 Miljarder Lik". 7 Miljarder Lik skulle kunna vara hämtat från någon tidig Really Fast eller Delirium Tremens kassett. 3 låtar svensk råpunk från Finland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar