söndag 20 juni 2010

Misantropic - Insomnia CD

Misantropic var ju ett av alla banden som spelade på Punk Illegal, och jag tyckte att dom var helt okej. Lite tidigare på kvällen så kom Danne Halvfabrikat och morsade i baren med helt färska ”Insomnia” i högsta hugg. Tidigare har dom släppt en split 7’’ med Deathrace som jag beskrev som ”elak kängpunk i botten som hämtar influenser från både döds och thrash metal”. Och det är fortfarande så att dom står med ett ben i crusten och ett i metallen. Men denna gången känns det mera som att det smält samman mycket bättre. Det flyter ihop på ett mycket bättre sätt om ni fattar. Det är inte så mycket ”nu har vi punkat på ett tag så nu kör vi ett metallparti”, utan som jag skrev så känns det mer naturligt nu och sammanhängande. Båda låtarna från split 7’’ är ju med här också, men även dom låter mycket bättre och fetare. Tror även att mycket beror på sångerskan Gerda som gör ett jävla bra jobb. Ingen skugga över Johannes som sjöng förut, men jag måste säga att jag gillar detta bättre. Fläskigt jävla ljud också som passar deras metalcrust som handen i handsken. Dom har även lyckats med att få plattan precis lagom lång, 7 låtar på 16 ½ minut så man tappar aldrig intresset. I mailet som bandet skickade runt inför plattan stod det att ”någon sammanfattade det nya materialet som Sacrilege i knivslagsmål med Consume och det låter ju ganska jävla rimligt…” Och ja, det låter ganska rimligt. En jäkligt bra platta som ni skaffar från Halvfabrikat på stört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar