måndag 14 juni 2010

Punk Illegal 2010...



Årets Punk Illegal var liksom fjolårets helt suverän... Tror att det var mer folk i år också, det kändes så i alla fall. Och även om det kanske var liiite bättre band ifjol, enligt mig i alla fall, så blev det en hel del band sedda. Massa nya och gamla vänner träffades på och det blev mycket surrande med folk mellan banden, både på campingen och inne på området. Trevligt resesällskap måste också tilläggas. Hedvux har en massa filmer upplagda hos sig så där tycker jag ni ska ta en kik. Årets höjdpunkter för min del var helt klart Doom, som var så jävla bra. Mycket bättre än jag kommer ihåg att dom var när jag såg dom senast, vilket i och för sig är en herrans massa år sen i Jönköping och Oslo. Tight utav helvete och ett satans tryck. En fröjd! Extinction Of Mankind var sjukt bra med tyckte jag, kanske spelar in att det var första gången jag såg dom. Kan ju vara så ibland med band man lyssnat på skitlänge och så får man äntligen se dom live. Asta Kask var skitbra, en av dom bästa gångerna jag sett dom faktiskt. Dom verkade sjukt taggade, och det var kul att se alla die hard crusties som stod och nickade med huvvet och trallade med. Årets "dra åt helvete" går till mig själv för att jag missade Herätys, men jag fick å andra sidan en trevlig pratstund med Johan i öltältet... Men fan att jag missade dom, det svider måste jag säga. Annars tyckte jag att Auktion var jävligt bra, mycket bättre än på platta. Likaså Victims var okej. Riistetyt var skittråkiga så dom blev det bara några låtar med, men "Painu helvettiin natsiäpärä" hörde jag ju så lite nöjd var jag väl ändå. Trodde det skulle va bättre dock. From Ashes Rise var även dom okej även om det inte riktigt är min grej. Slängde även ett öga på Hårda Tider och Misantropic som också gjorde bra ifrån sig. Missade ju även Insidious Process pga av öltältssurrande... Klantigt, men det får bli nästa gång. Bara att lyfta på hatten och tacka alla inblandade för en 10 poängs helg. Inte ens regnet lyckades att förstöra stämningen...

8 kommentarer:

  1. Hårda Tider var hur jävla bra som helst, en överraskning för mig då jag blandade ihop dom med ett annat band jag inte ska nämna. Men det var så kul att se närvaron av publiken också, och sångaren som hardcore-sprang-runt peppade alla. Det finska anarchpunkbandet med ett omöjligt bandnamn var också duktigt bra. En kanonhelg, får också tacka allt och alla!

    SvaraRadera
  2. Doom var helt klart bäst. Också blomlåde HC bandet Beyond Pink var helt klart sevärda! Jag håller med att Riistetyt var tråkiga... Annars en toppen helg!

    //Ratboy

    SvaraRadera
  3. Det var mycket trevligt att traffas, synd att jag bara kunde vara dar sa kort. Sag ju bara typ 3-4 band. Det far bli att stanna hela festivalen nasta ar...

    Forresten sa stog vi ju och snackade nar Heratys skulle borja men sa helt plotsligt vart du ivag till baren istallet ha ha ha ha

    SvaraRadera
  4. Hur var E.A.T.E.R då?

    SvaraRadera
  5. E.A.T.E.R var ok, dom har ju två sångare, varav den ena röjde som fan och den andra stod på sin plats helt anonym. Jag intervjuade bandet på lördagkvällen, sångaren sa iallafall att dom hade haft väldigt kul.

    SvaraRadera
  6. Näe, jag går inte med på det här... Jag tycker att Riistetyt var råa och bra. Hmpf!

    SvaraRadera
  7. Nej du jag ger mig inte... Riistetyt har sett sina bästa dagar. Men som sagt så var det ju kul att höra Painu helvettiin natsiäpärä. Resten av det jag såg med dom var kass.

    SvaraRadera
  8. Misantropic var ju årets bästa överaskning, hade aldrig hört dom innan. Sjukt imponerande!

    SvaraRadera