torsdag 3 juni 2010

Black Sheep Parade - s/t (?) CDr

Black Sheep Parade är ett band från Umeå som jag aldrig varken hört, eller hört om tidigare. Dom skriver i det medföljande brevet att dom är från Umeå "men vi är inte direkt brydda om att hedra gamla hardcoretraditioner". Jag tvivlar absolut inte på det men i mina öron, som visserligen är ruggigt otränade för denna typ av musik, så låter dom precis så som jag tänker mig hardcore från Umeå (Fördommarna sitter hårt... minns Total Egon :-). Och jag kan inte säga att jag gillar det nåt vidare. Det är framför allt sången som jag brukar ha svårt för när det gäller denna typen av HC, med några undantag, och det är det som jag har svårast för här med. Annars tror jag att B.S.P gör det dom gör riktigt bra och jag tror att många skulle uppskatta det, men jag fixar det inte. Tänker inte ens försöka att skriva några band att jämföra med då jag inte har en susning, men på deras myspace har dom listat band som Youth Of Today, Speak 714, No For An Answer och Cro-Mags bl.a som influenser... 6 låtar på 10 minuter hinns med i alla fall. Just deta ja... 20kr kostar den från bandet eller ladda ner den här om du hellre vill det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar