måndag 28 juni 2010

Rikets Crust - Thanatokrati CDr

En platta från Norge har letat sig hit, och det är med bandet Rikets Crust, som huserar i Osloområdet. Bandet har funnits i två och ett halvt år och släppt 2 demos. Detta är deras andra. I brevet jag fick med så står det att dom har spelat eller spelar i andra ”mer kjente metal/hc/doomband” , men i vilka vet jag inte. Spelar väl i och för sig ingen roll för nu är det Rikets Crust jag skall skriva om. Det är ganska traditionell norsk (rå)punk a’la Kafka Prosess, Bannlyst osv fast med en hel del metal instoppat. Metalinfluenserna är väl främst i gitarrerna som kör en del dämpat och i solona när det gnisslas som allra mest. En del entakts grejer stoppas också in och och det blir ju ett jävla driv. Tycker det är kul med norsk punk för det är fanimej en säregen stil dom har, hämtar inte så mycket influenser utifrån som vi gör här i sverige utan dom kör sin grej. 6 låtar inehåller demon och på det stora hela gillar jag det, men jag skulle vilja ha liiite mindre metallgrejer för att bli helt nöjd. Så mindre metall på nästa släpp tack J

2 kommentarer:

  1. Rikets crust is tha` shit Masken :D


    J//E @ Bombs away recs

    SvaraRadera
  2. Masken, vet att det är fel tråd att fråga på men wtfk.
    Du har nog kontakt med Sörling, har han lagt ner eller är han bara less på sin blogg/semester?

    SvaraRadera