torsdag 24 juni 2010

More Noize x 3 CDr


Tony räckte över 3 plattor till mig när vi träffades i Munkedal som han gett ut på sitt More Noize. Och precis som i zinet så är det disten på 11 och kaos deluxe som gäller. Första plattan är med jänkarna i Chaos Destroy, och det är 11 live låtar som bjuds på "Lexington anal dynamite". Och jag kan ju inte säga att jag får ut speciellt mycket av detta... Ljudet är ju absolut inget att hänga i granen, men jag antar att det ska vara så. Grötigt och burkigt, men nånstans där i bakgrunden så finns det ju musik som lite enkelt skulle kunna beskrivas som punk i Disorders fotspår. Kan ju tillägga dom studioinspelningar jag hört med bandet är mycket bättre än detta.
Nästa skiva var en split mellan Tom & Bootboys från USA och Engelska The Wankys. Tom & Bootboys kör två låtar som jag inte har en aning om vad dom heter då jag saknar iläggsblad till mitt ex, men det är rätt bra punk med kraftiga influenser från engelska band som (tidiga) Chaos UK och Disorder + antagligen en drös gamla Japanska band. Wankys kör sedan på med 3 låtar som alla är med på deras split LP "Noise disorder and chaos" med Exit Hippies i andra versioner. Antar att detta är demoversioner eller nåt sånt. Och detta är långt i från Wankys bästa, sången är alldeles för låg tycker jag. För att Wankys ska komma till sin rätt så behöver det vara ett rätt klart/skarpt ljud, vilket jag saknar här. Men en helt ok split och antagligen ett måste för diehard noizefreaksen runt om i världen.
Sist ut är Bullet Belt Bastards med sin "Ten track attack". Tror att det är inspelat i replokalen så även här har ju ljudet lite mer att önska, även om det funkar. Och jag blev faktiskt positivt överaskad av BBB. Dom blandar friskt ifrån olika stilar och stoppar in både lite grind och HC. Ibland väljer dom också att dra ner på tempot vilket inte låter så jättebra. Jag kan ju inte säga att jag gillar det rätt igenom, men som sagt så finns där en del bra grejer att hitta på dessa 7 minuter. en undrar jag vad poängen är med sådana där 2-3 sekunders låtar är egentligen? Känns inte så kul längre... Humor finns det annars gott om på denna skivan och "The special KKK took my baby away" är ju lysande.

1 kommentar:

  1. Tackartackar. Trodde jag la i inlagg i alla skivorna. Ojda. Klantigt.

    SvaraRadera