torsdag 4 november 2010

Passiv Dödshjälp - Häng dom CD

Jag har ju recenserat denna plattan en gång tidigare här, när LP'n kom. Och vad är vitsen med att recensera den en gång till kanske någon undrar? Jo för här på cd versionen, som Halvfabrikat släppt, så är Magnus tillbaka som sångare. Han sjöng på demon och split 7'' med Livstid, gjorde sedan ett uppehåll men är nu tillbaka. Så dom spelade in sången på nytt till cd släppet. Det jag skrev förra gången tycker jag fortfarande speglar min syn på denna plattan. Jag gillar deras rätt lättsmälta crust/käng och lyssnar med behållning. Även om jag kanske för tillfället tycker att det kommer rätt mycket sådan här typ av "slingpunk/crust", så man blir lite mättad. Men Passiv Dödshjälp klarar sig lätt med hedern i behåll. Kan ju tillägga förresten att jag tycker att Magnus röst är lite vassare än Kristofers så välkommen tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar