onsdag 10 november 2010

Vervain - Stadens ljus 7''

Vervain är tillbaka med ny 7'' och jag kan säga direkt att det låter inte som jag trodde/hoppades... 4 låtar med svenska texter är det denna gången, på fullängdaren "Rigshospitalet" så blandades det ju mellan både svenska och engelska. Och då gillade jag dom svenska låtarna bäst då jag tyckte att det gav lite extra ös. Och därav mina förutfattade tankar om hur jag trodde det skulle låta nu när alla låtar var på svenska.
Tycker att det låter alldeles för mycket hardcore som den lät i sverige i mitten på 90-talet om jag kan påminna mig rätt, vilket inte alls är säkert då jag nästan aldrig lyssnat på eller fastnat för den typen av HC, men nog fan låter det lite som en del grejer lillebror Magnus spisade i pojkrummet? Tycker att det krånglas lite för mycket med framförallt musiken, med alla dessa taktbyten och speciellt "felackorden" på gitarrerna. Hoppas ni förstår vad jag menar med "felackord"... Det står i pressreleasen som följer med att dom plockat in influenser från bl.a Texas Is The Reason, Farside och Lifetime. Kanske kommer det därifrån, jag har ingen aning. Skulle även föredragit lite mer kaotisk sång, och inte som det är nu då det växlar mellan skrik, melodier och ibland nästan pratas fram. Kanske är detta en ultimat HC platta, jag vet faktiskt inte. Men jag vet att det inte fastnade för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar